dimarts, 3 de gener del 2012

Molts d'hiverns a Mallorca

Avui faig 47 anys.

Una de les meves darreres lectures ha estat El episodio mallorquín de Chopin y George Sand / por Luis Ripoll. Palma de Mallorca, 1969 (*).  

Chopin va compondre a Mallorca la majoria dels Preludis i va treballar la Balada n. 2, la Polonesa en do menor op. 40, la Mazurka en mi menor op. 41 n. 2 i va començar el tercer Scherzo op. 39.

Altres lectures sobre el tema:

Chopin y George Sand / Bartomeu Ferrà, en una edició esporgada de la Cartoixa de Valldemossa (1974), sent el llibre de 1930, segons Luis Ripoll.
Sucinta historia de la Cartuja de Valldemossa / Luis Ripoll, Analecta Cartusiana n. 41/4, Palma, 1978
Un hivern a Mallorca / George Sand, Barcelona, 1992. també tenc edició en francès i una comprada a Madrid.

(*) Nota literal escrita a llapis a la darrera plana: Aquest llibre el vaig comprar dia 5 de juny de 2003 després de dur una catifa a la tintoreria. A la Rambla em vaig trobar primer n'Aparicio i en Miralles Lefoll. A llibres Fiol em vaig trobar en Joan Rodagut, company a l'IES S'Arenal, al mateix temps ens trobàrem n'Eugeni Losada i n'Emilià Páez. Pel carrer dels Oms em vaig topar amb en Ramon Català i vaig veure d'enfora na Miquela Nadal i de més enfora encara na Marga Garí. Tot això en només una hora, de set a vuit del capvespre.